Aankomst in Sydney (Australie) - Reisverslag uit Eden, Australië van henk hof - WaarBenJij.nu Aankomst in Sydney (Australie) - Reisverslag uit Eden, Australië van henk hof - WaarBenJij.nu

Aankomst in Sydney (Australie)

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg henk

09 Maart 2015 | Australië, Eden

Na nogal wat probleempjes met het opzetten van deze 'blog', dan nu mijn eerste verslag.
Bij het verlaten van Auckland had ik op het vliegveld enige problemen met het overgewicht van mijn doos met fiets en enige spulletjes (moest pak openen en er 2 kg uithalen en nog 75 usd bij betalen). Ook had ik voorAustralie een visum nodig (verblijf er slechts 2 maanden) en dat wist ik niet. De vlucht ging vlotjes en ik ging 2 uur terug in tijd. Op vliegveld mijn fiets in elkaar gezet en aangepast aan deze fietsvakantie: bagagerek eropgezet (banden had ik al verwisseld). Zaterdag (28/2) om 10.00 van vliegveld naar YHA Bondi Beach in Sydney gefiets; voor 3 nachten geboekt. Bondi is een prachtige wijk met een mooi strand en er valt veel te beleven, vooral voor jongeren. Ook ben ik nog even naar Sydney Harbour geweest. De rest van de stad ga ik later nog bekijken want ik kom hier nog terug (Ik vertrek 1 mei van hier naar Ho Chi Min- City vietnam). Ik ben op dinsdag 3 mrt begonnen met mijn reis langs de zuid-oost kust naar Melbourne (ongeveer 1100 km), mijn eerste dagrit was naar Wollongong, dit is een rit van 90 km, helaas heb ik er 25 km meer overgedaan omdat mijn voorbreiding gebrekkig bleek te zijn. Ik kon maar niet om het vliegveld heenkomen omdat ik de tunnel, waardoorheen ik moest, had gemist (teveel een brij van autosnelwegen en onduidelijke verkeersborden). Wollongong is een studentenstade met een hieper moderne city, met overal free-wifi. Ben hier een dag extra gebleven om wat aan deze site en mijn fiets te sleutelen. Omdat het zo makkelijk ging en bija gratis heb ik een stukje de trein genomen naar Nowra vandaar heb ik die dag gefiets naar Batemans Bay (130 km). Hier heb ik de nacht op een een Camping doorgebracht, niet in een mijn tentje, maar in een huisje met zes stapelbeden en goede voorzieningen. Volgende dag wat later vertrokken voor een kortere rit (72 km) naar Narooma weer, weereens in een YHA geslapen, mede omdat de prijzen op de Holiday camps in dit plaatsje 40 en 44 dollar waren: dat vond ik te gek. Narooma is erg leuk plaatje met prachtige stranden en wandelpaden door duinenn en langs kades. Ik heb hier heerlijk op het strand gelegen. Overigens het weer in Australie is, sinds ik hier ben, prachtig (26 tot zelfs meer dan 30 graden Celsius), ik moet een hoge factor zonbeschermer smeren van wege de dunne ozonlaag. Eergisteren bemn ik naar Merimbula gefietst, een lange zware tocht (veel lange heuvels en nogal stijl) Ik heb ruim 18 kg aan spullen bij me dus dat tikt wel aan) Perimbula is een leuk stadje met een haven en niet echt toeristisch. Dat was wel anders met Tathra, waar ik doorheen moest. Erg toeristisch chique en duur (huizen en jachten)
Time is up tot de volgende keer, dan ook met foto's. Groeten henk

  • 09 Maart 2015 - 16:03

    Leo Woltering:

    HEnk, je eerste verslag gelezen.
    weer een nieuw avontuur.
    GEniet ervan en een goede tocht gewenst.
    Groet, LEo

  • 09 Maart 2015 - 18:12

    Henk Heusdens:

    Hallo Henk. Veel succes in Australie. Ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven. Groeten, Henk

  • 09 Maart 2015 - 19:20

    :

    Ha Henk, dit is total anders dan reizen in een campervan! geniet ervan. Ik ben benieuwd naar de foto's.

  • 09 Maart 2015 - 21:03

    Piet En Dorien:

    Hallo Henk, wat avontuurlijk allemaal. Aan je conditie mankeert het niet en dat met die bagage. Zo zie je wel veel meer op de fiets. We wensen je veel fiets plezier en een mooie voortzetting van deze trip. Groetjes Piet en Dorien.

  • 11 Maart 2015 - 17:09

    Caro:

    Hi henk, nou een nieuw avontuur in een nieuw land.
    Ik wens je heel veel fietsplezier,
    Ben benieuwd wat je onderweg allemaal tegen komt aan mens en dier.
    Geniet ze, groetjes van caro uit lenteachtig Utrecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Eden

henk

Actief sinds 07 Maart 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 5059

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: