Afscheid van Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van henk hof - WaarBenJij.nu Afscheid van Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van henk hof - WaarBenJij.nu

Afscheid van Australie

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg henk

28 April 2015 | Australië, Sydney

Afscheid van Australië

Deze laatste dagen hier in Sydney heb ik voornamelijk gebruikt om van alles betreffende mijn komend verblijf in Vietnam te regelen en voor te bereiden. Zo bleek dat, voor dat je een visum op het vliegveld van aankomst mag aanschaffen, je eerst een 'brief van toelating' moet hebben. Deze moet je via internet bij een Vietnamees departement aanvragen (binnen 2 werkdagen leverbaar). Ik heb 'm gelukkig!! En met dit papier en de betaling van USD 41 krijg ik dan bij de douane een visum. Waar is toch al deze ongein voor nodig??? Voor Japan heb je helemaal geen visum nodig: dat is pas een beschaafd land. Er staat me daar in Vietnam nog een ander ongemak te wachten het plaatselijke geld: de dong. Het is niets waard. Als je 43 euros omwisseld indien dongs ben je miljonair, 1 euro = 23.400 dong. Je kunt grotere bedragen daar ook in USD betalen, maar ja dan moet je wel goed opletten dat je niet belazerd wordt. Verder hoop ik dat men (jongeren toch wel hoop ik) daar een beetje Engels spreekt. De informatie die ik links en rechts heb gekregen over accommodatie is bemoedigend en ook tourist-information is er goed.

Sydney Habour, het beroemde Opera-gebouw, the Docks, de enorme Habour Bridge en Hydepark ik heb ze allemaal bekeken. Ik ben rustig op mijn fiets een middag op pad geweest. Wat is dat allemaal ontzettend groot. Langs de ontelbaar vele kades (boulevards) heb je op straatnivo terrasjes van cafés, bars en restaurants met daarboven veelal hotels van vaak 10 of meer verdiepingen hoog. Een super wereldstad. Het verkeer in deze stad is erg druk maar niet chaotisch. De gemiddelde Aussie houdt zich keurig aan de verkeersregels en voor fietsers hebben ze respect, kortom fietsen in deze miljoenenstad is goed te doen.

Ik verblijf op het moment in een YHA op het treinstation-terrein en ik heb mijn fiets alweer in een doos klaarstaan voor vertrek (woensdagochtend 7.00 uur) per trein naar het vliegveld. Om 11.00 uur ga ik de lucht in.
Beste mensen dit was het dan vanuit Australië je hoort binnenkort weer van me vanuit Ho-Chi-Min-City. Bye


  • 28 April 2015 - 17:56

    Agnes:

    Het is maar goed dat je goed Engels spreekt Henk. Wat een gedoe met VISA enz. Succes met de oversteek en veel avontuur gewenst.
    Groetjes agnes

  • 28 April 2015 - 19:18

    Leo Woltering:

    Ho Tji Minh stad, Vietnam... namen waar allerlei herinneringen aan vast zitten
    HEb 't goed daar ... en sterkte in je knieën zei mijn vader altijd ... voor jou letterlijk dus.. groet, Leo

  • 28 April 2015 - 21:57

    Caro:

    Goede reis naar de volgende bestemming,
    kan niet wachten op je eerste vertelsels uit vietnam,
    Hoop dat je naar binnen mag en vertel me hoe het
    Voelt mijonair te zijn
    Groetjes caro

  • 29 April 2015 - 23:31

    Fem:

    Op naar het onbekende echte azie met rijst en stokjes. Geniet ervan!

  • 01 Mei 2015 - 04:42

    Thea En Femke Stevens:

    Ha Henk,even een reactie van je schoonzusje Thea.Fem ligt al plat,want morgen om 5.40 uur gaan we al naar de grote wens nl. Machu pichu.
    Ook veel toeristen die dat willen,de hele wereldbevolking loopt hier rond. Vooral Japanners,die Amerikaan zijn geworden,dus best een wonderlijke combinatie.
    Alles is hier indrukwekkend,je hoort vast van Fem de verhalen.fijn,dat je goed in Vietnam bent aangekomen,geniet er van en veel fietsplezier!
    Thea

  • 03 Mei 2015 - 15:03

    Henk Heusdens:

    Hallo Henk. Mooie verhalen allemaal. Je rijdt wel enorme afstanden daar en dan ook nog met bagage op je fiets en in de regen. Ik kom niet boven de 100 km uit. Ik hoop dat het in Vietnam ook allemaal goed gaat. De grote wegen schijnen enorm druk te zijn. Succes. Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

henk

Actief sinds 07 Maart 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5076

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: